2021-04-16

Nazwa dla firmy. Czy sama nazwa ma znaczenie?

Stykając się z wieloma firmami, z pewnością w pamięci zapadało Ci wiele szczegółów z nią związanych. Mogło być to logo, określona kolorystyka, lub aranżacja przestrzeni w sklepie, showroomie, czy siedzibie firmy. Są to jednak bodźce, które pobudzają w głównej mierze tylko Twój wzrok. Nie od dziś wiadomo, że marketing i prowadzenie firmy opiera się zmysłach i emocjach. Z tego powodu najlepiej bazować na doznaniach, które pobudzają więcej niż jeden zmysł. Na tej zasadzie działa dobrze dobrana nazwa firmy, która pojawia się w głowie młodych przedsiębiorców znacznie szybciej niż biznesplan. Nazwa firmy działa nie tylko na zmysł słuchu, ale także wzroku. Jednak czy sama nazwa firmy w zupełności wystarczy? Zapraszamy do przeczytania artykułu, w którym postaramy się odpowiedzieć na to pozornie proste pytanie.

 

Jak działa nazwa firmy?

 

Odpowiednia nazwy firmy jest niezwykle istotna, ponieważ wpływa bezpośrednio na jej funkcjonowanie na rynku. Mogłoby się wydawać, że jest to tylko formalność, której wymaga biznesplan. W końcu każda firma musi się jakoś nazywać, prawda? Odpowiedź na to pytanie jest jednak trochę bardziej skomplikowana. Nazwa firmy poza łatwą identyfikacją i przypisaniem do Twojej działalności wpływa również na zmysły, emocje i poziom zaufania Twoich potencjalnych konsumentów. Istnieje wiele czynników, które wpływają na atrakcyjność nazwy firmy. Jeśli jest ona długa i skomplikowana, Twój odbiorca nie tylko może jej nie zapamiętać, ale także od razu zniechęci się do zapoznania się z jej ofertą. Właśnie z tego powodu wystarczy zaledwie kilka odpowiednio dobranych liter, aby wywołać w Twoim potencjalnym konsumencie pozytywne emocje. Jednak co w momencie, kiedy Twoja firma musi zawrzeć kilka słów, ponieważ działa np. w branży medycznej? Najlepszym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest stosowanie akronimów, czyli skrótów stworzonych z kilku słów, gdzie pierwsza litera każdego z nich odpowiada za część utworzonej nazwy.

 

Nazwa firmy, a wpływ na jej odbiorców.

 

Układ słów, liter, a także ich wspólne brzmienie ma wpływ na odbiór nazwy Twojej firmy. Wiąże się to bezpośrednio z łatwością jej wymówienia, odczytania, a także tym, jak odbiera je Twoje ucho. Klienci dużo lepiej reagują na nazwy firm, które są przyjemne dla ucha i łatwo zapadają w pamięć. Właśnie z tego powodu rzadko widzimy firmy, które posiadają w swoich nazwach wiele polskich liter.

 

Czy sama nazwa dla firmy wystarczy?

 

Odpowiednia nazwa firmy to zaledwie połowa sukcesu, który pomaga osiągnąć gotowy biznesplan. O ile ma ona wpływ na to, jak Twoja firma będzie odbierana przez klientów, o tyle ten odbiór można jeszcze bardziej wzmocnić. Jest to możliwe za sprawą opracowania logotypu, który za sprawą odpowiednich kolorów i kształtów wywrze jeszcze większy wpływ na Twoim potencjalnym odbiorcy. Za sprawą logotypu Twoja nazwa firmy zyska nowy sposób odbioru. Logotyp wpływa nie tylko na zmysł słuchu w momencie odczytania nazwy firmy, lecz przede wszystkim na zmysł wzroku. Nazwa firmy wzmocniona o logotyp stanowi świetne medium przekazywania pozytywnych emocji związanych z Twoją firmą lub marką.

 

Zarówno nazwa firmy, jak i biznesplan ma ogromne znaczenie dla jej przyszłości. Wpływa ona zarówno na jej odbiór wśród klientów, jak również generowanie pozytywnych emocji wśród przypadkowych odbiorców. Jednak czasami sama nazwa dla Twojego przedsiębiorstwa może nie wystarczyć. Dopasowanie do niej konkretnego logotypu może natomiast być strzałem w przysłowiową dziesiątkę!

 

Pozdrawiamy

Zespół Gotowe Biznesplany