2022-04-29

Otwieramy salon fryzjerski. Jak do tego podejść pod kątem biznesowym?

Na rynku istnieją branże, które możemy uznać za ponadczasowe. Jednym z przykładów tego rodzaju działalności jest fryzjer. Każda osoba korzysta z usług salonu fryzjerskiego — nieważne czy jest to wizyta raz na rok, czy raz na dwa tygodnie. Popularność i obecność salonów fryzjerskich nie maleje, a wręcz przeciwnie — rośnie. Dzieje się tak z kilku powodów. Salony fryzjerskie zajmują się już nie tylko ścinaniem włosów i stylizacją fryzur. Obecnie ogromną popularnością cieszą się chociażby barberzy czy styliści warkoczy. Jednak działalność salonu fryzjerskiego nie musi opierać się tylko i wyłącznie na pracy z włosami. Dobrym pomysłem jest połączenie dwóch pokrewnych biznesów na przykład salonu fryzjerskiego i kosmetyczki. Własny salon fryzjerski to fantastyczny plan na biznes. Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu, w którym dzielimy się wskazówkami kierowanymi do osób chcących otworzyć swój własny salon fryzjerski.

 

Działalność salonu fryzjerskiego — charakterystyka branży

 

Prowadzenie salonu fryzjerskiego to cudowna przygoda. W tego rodzaju miejscach o sukcesie stanowią nie tylko umiejętności, ale także atmosfera. Do salonów prowadzonych z pasją klientki i klienci wracają wielokrotnie. Przyjazna atmosfera, unikalny klimat miejsca i otwartość pracowników są punktami składowymi idealnego salonu fryzjerskiego.

Jednak sam klimat nie jest w stanie sprzedać fryzjerskich usług. Wykwalifikowany personel, który oprócz umiejętności ma swój niepowtarzalny, wyrazisty charakter jest największym skarbem salonu fryzjerskiego. Miejsca tego typu tworzą nie tylko klienci, ale przede wszystkim pracownicy. Jeśli w Twojej fryzjerskiej drużynie znajdą się osoby, których wyrazisty charakter idzie w parze z umiejętnościami, z pewnością osiągniesz lokalny sukces. Tego typu osobowości przyciągną nowych klientów i sprawią, by odwiedzali Twój salon przy każdej możliwej okazji.

Branża fryzjerska jest wyjątkowa. Bazując na umiejętnościach pracowników i wyjątkowym klimacie salonu fryzjerskiego jesteś w stanie stworzyć miejsce, którego dobra sława obiegnie całą lokalną społeczność. Pamiętaj, że pracownicy salonu fryzjerskiego oraz jego wyjątkowy charakter są fundamentem, który buduje markę. Cała reszta jest tylko i wyłącznie dodatkiem.

 

Biznesplan fryzjer — od czego zacząć?

 

Nadrzędną zasadą tworzenia biznesplanu jest rzetelność kompletowania informacji. Konstruując biznesplan, musimy zgromadzić szereg danych, które muszą być zgodne z prawdą. Zbierając interesujące nas dane, istotne jest, aby w miarę naszych możliwości, były to jak najnowsze informacje. Kompletowanie tego rodzaju wstępnej dokumentacji przyspiesza prace nad biznesplanem, a także tworzy z niego dokument pomagający w późniejszym czasie kierować firmą. Z taką samą rzetelnością należy kompletować dane dotyczące zarówno naszej firmy, jak i obecnej na rynku konkurencji. Może to znacznie ułatwić późniejszą pracę, zniwelować potencjalne błędy, a w niektórych przypadkach stworzyć z naszej konkurencji przyszłych partnerów biznesowych.

Gdy uda nam się zebrać wszystkie niezbędne dane, potrzebne do stworzenia dokumentu, jakim jest biznesplan, możemy przystąpić do jego tworzenia. W trakcie pracy nad biznesplanem będziemy musieli opierać się nie tylko na zebranych wcześniej informacjach, ale także na naszych umiejętnościach wnioskowania i analizowania. Tworząc biznesplan, w bardzo wielu przypadkach będziemy musieli rzetelnie ocenić naszą firmę pod względem mocnych oraz słabych stron, a także przeanalizować szansę na rozwój firmy w przyszłości. Bardzo często niezbędnym elementem biznesplanu jest analiza zagrożeń, które mogą spotkać naszą firmę. Jest to niezwykle istotny punkt, ponieważ pozwala przewidzieć kryzysowe sytuacje i przygotować się na nie przed ich wystąpieniem. Posiadając uprzednio zebrane dane oraz wstępną analizę przedsiębiorstwa możesz śmiało przystąpić do tworzenia ostatecznej wersji biznesplanu dla salonu fryzjerskiego.

 

Biznesplan kosmetyczka i fryzjer — czy to dobre połączenie?

 

Działalność salonu fryzjerskiego może, ale nie musi opierać się tylko i wyłącznie na strzyżeniu oraz stylizacji fryzur. Z tego właśnie powodu wiele salonów podejmuje ryzyko szybkiej dywersyfikacji biznesu, otwierając jednocześnie salon fryzjerski i kosmetyczkę, studio stylizacji paznokci lub solarium. To bardzo rozsądny pomysł, który posiada szereg wartych wymienienia zalet.

Pierwszą z nich jest wzajemne napędzanie się dwóch zbliżonych do siebie branż. Przykładowo, klientka, która odwiedza salon fryzjerski, może skorzystać z usług kosmetyczki. Podobnie wygląda zależność między fryzjerem a salonem manicure, solarium, czy nawet salonem masażu. Umiejętnie połączone branże gwarantują szybsze i trwalsze osiągnięcie sukcesu.

Równoczesne otwarcie salonu, na który składa się fryzjer oraz kosmetyczka jest dobrym rozwiązaniem ze względów ekonomicznych. Nie musimy wynajmować dwóch lokali, jeśli od razu skupiamy się na jednej, nieco większej przestrzeni. Dzięki temu rozwiązaniu dwa pokrewne biznesy mogą pracować równolegle, wykorzystując jedną większą przestrzeń, co pozwala nam zaoszczędzić na wynajmie lokalu.

 

Salon fryzjerski — dodatkowe szanse na rozwój

 

Otwierając salon fryzjerski, bardzo szybko zyskujemy dodatkowe szanse na rozwój naszego biznesu. Branża fryzjerska posiada ogromny potencjał, którego odpowiednie wykorzystanie może przynieść ogromny sukces finansowy. Co więcej, prowadzenie salonu fryzjerskiego stwarza możliwości szybkiej dywersyfikacji, o której pisaliśmy już wcześniej.

 

Produkty pielęgnacyjne w salonie fryzjerkim

 

Naturalną szansą na rozwój biznesu fryzjerskiego jest wprowadzenie do swojej oferty produktów pielęgnacyjnych i prowadzenie małego salonowego sklepiku, który z czasem może przybrać niezależną formę. Sprzedaż produktów pielęgnacyjnych w momencie, gdy prowadzimy salon fryzjerski, jest relatywnie łatwym sposobem na zarobek. Jeśli nasi klienci zauważą, że używane przez nas produkty są dostępne do kupienia, z pewnością skorzystają z tej okazji.

 

Własny salon fryzjerski a kompetencje zespołu

 

Kolejną szansą na rozwój są szkolenia i poszerzanie kompetencji. Bardzo popularnym modelem jest prowadzenie zarówno fryzjera damskiego, jak i oferowanie usług barberskich. W przypadku, gdy z naszych usług mogą skorzystać długowłose panie i brodaci panowie, nie trzeba martwić się o niedobór klientów i brak zarobków. Stosując się do tej zasady, Twoim targetem stają się nie tylko kobiety, ale także pary i dbający o swój wygląd mężczyźni.

 

Szeroki zakres oferty – biznes fryzjerski

 

Działalność salonu fryzjerskiego może opierać się na różnych filarach, jednak zawsze najważniejszymi z nich będzie strzyżenie i stylizacja fryzur. Poszerzanie oferty o nowy rodzaj usług może, ale nie musi być, naturalnym elementem rozwoju Twojej firmy. Salon fryzjerski elastycznym biznesem, z którym współgra zarówno barber, jak i solarium lub kosmetyczka. Poszerzając ofertę w przyszłości lub decydując się na jej szeroki zakres od początku działalności, pamiętaj, że im bardziej tożsame są branże, w jakich się obracasz, tym prościej będzie prowadzić Ci tego rodzaju zdywersyfikowany biznes. Z salonem fryzjerskim świetnie współgra wcześniej wspomniany barber, solarium lub sklepik z artykułami do pielęgnacji włosów. Warto pamiętać o tego rodzaju niuansach poszerzając w przyszłości swoją działalność.

 

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu, którego tematem były początki i szanse na rozwój salonu fryzjerskiego. Zapraszamy również do sprawdzenia innych wpisów na naszym blogu.